FAQ's aangaande administratieve procedure

Waar kan ik de nuttige documenten nu vinden?

U treft alle nuttige documenten op uw e-loket aan (LOGIN).

Vragen aangaande de werkboekjes

Hoe kan ik een werkboekje bestellen ?

• via mykkush of kkushdogs

• of via het formulier dat u op het E-loket kan vinden. Dit dient dan teruggestuurd te worden, liefst per mail.

Hoe kan ik een werkboekje hernieuwen?

• via mykkush of kkushdogs door tevens het nummer van uw oude boekje in te vullen.

• of via het formulier dat u op het E-loket kan vinden door tevens het nummer van uw oude boekje in te vullen. Dit dient dan teruggestuurd te worden, liefst per mail.

Hoe betaal ik mijn werkboekje?

U zal hiervoor een factuur ontvangen. Wij vragen u om NIET op voorhand te betalen en altijd gebruik te maken van de gestructureerde mededeling die u op de factuur treft.

Wat is de termijn voor het bekomen van het werkboekje?

Als u een week na het insturen van de aanvraag nog niets ontvangen heeft, neem dan contact met ons op. Na ontvangst van uw betaling wordt het werkboekje binnen de werkdagen verstuurd.

Vragen aangaande de kampioenstitels

Wat zijn de voorwaarden voor het bekomen van een Belgische titel ?

1. Nieuwe titels voor rassen onderworpen aan werkproeven:

Belgisch showkampioen : 
Voorwaarden:  4 CAC’s  waarvan minstens 1 op een CAC-CACIB tentoonstelling onder 3 verschillende keurmeesters. Tussen de eerste en laatste CAC dient er minstens 1 jaar tussen te zijn. 
Download hier het aanvraagformulier.

Belgisch Full-champion :
Voorwaarden: voor honden die de titel Belgisch kampioen en Belgisch werkkampioen behaalden.

2. Voor alle rassen:

Belgisch Jeugdkampioen: 
Voorwaarden: na het behalen van minimum 2 maal 1° zeer goed en 1 maal 1° uitmuntend in jeugdklas onder drie verschillende, keurmeesters. 

Belgisch Veteraankampioen:
Voorwaarden: na het behalen van 4 maal 1° uitmuntend in veteranenklas  onder 3 verschillende keurmeesters. 

De resultaten voor de jeugd- en veteraankampioen kunnen behaald worden op de volgende tentoonstellingen:

• CAC tentoonstellingen alle rassen
    • CAC-CACIB tentoonstellingen alle rassen
    • Open tentoonstelling alle rassen
    • Rasspeciales met CAC en open
    • NIEUW vanaf 01/04/2017: + Jeugd- en Veteraandag

Alle andere manifestaties (vb Clubmatch,...) komen niet in aanmerking.

Hoe vraag ik de kampioenschapstitel aan?

Het aanvraagformulier vindt u op het e-loket (LOGIN), u kan dit nadien per mail naar ons opsturen.

Hoe betaal ik de titel?

• U zal hiervoor een factuur ontvangen. Wij vragen u om NIET op voorhand te betalen en altijd gebruik te maken van de gestructureerde mededeling die u op de factuur treft.

• Of door uw Visa/Mastercard gegevens in te vullen.

Telt een resultaat behaald in het buitenland voor het bekomen van de Belgische titel?

Neen, alle resultaten, inclusief werkresultaten, moeten in België behaald zijn.

Wat is de termijn voor het bekomen van de titel?

Indien er geen administratieve onduidelijkheden opduiken, +/- 2 weken.

vragen aangaande een IMPORT van een hond

Hoe importeer ik een buitenlandse hond?

Door ons het aanvraagformulier dat u op het E-loket kan vinden terug te sturen samen met de ORIGINELE export stamboom. Wij raden u aan dit via aangetekende zending te doe.